Click or press Enter to skip navigation.
Ce site est disponible en français.  Cliquez ici pour changer de langue.
Thanks. We've saved your preferences.
You can update your contact preferences at any time in the Keep in touch section of Your Dyson. If you have a Your Dyson account, you can log in below to manage your contact options.
The Dyson Pure Cool™ purifying fan.
Dyson pure cool with Dr Shini Somara
Dyson pure Cool with Dr Shini Somara

Discover what Dyson are doing to combat indoor air pollution.

With reporter Dr. Shini Somara.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

Le meilleur prix garanti

Le meilleur prix garanti

Soyez assurés que vous obtenez le meilleur prix sur Dysoncanada.ca. Si, dans les 30 jours suivant l’achat, vous trouvez le même modèle annoncé par un détaillant canadien autorisé de Dyson et vendu à un prix plus bas, nous vous rembourserons la différence. Pour procéder, vous n’avez qu’à communiquer avec notre équipe du service à la clientèle au 1-877-397-6622. Voici ce que vous devez savoir :

• Le produit doit avoir exactement le même numéro de modèle que celui apparaissant sur DysonCanada.ca et dans l’inventaire

• Une preuve du prix annoncé par un détaillant autorisé est requise (copie de la circulaire ou URL du site Web)

• Les détaillants autorisés se limitent à Canadian Tire, Best Buy, Costco, Walmart, La Baie d’Hudson, Sears, Home Outfitters, Bed Bath & Beyond, Léon, Home Depot, Brick, La Boutique Channel, Rona, Home Hardware, Lowes, Visions, London Drugs, Saks Fifth Avenue, Holt Renfrew, Nordstrom, Shoppers Drug Mart et Sephora

• Le produit doit être neuf et dans son emballage d’origine. Il ne doit pas être reconditionné (remis à neuf), usagé, endommagé, retourné, avec la boîte ouverte, ni être un produit démonstrateur

• Le prix du produit ne doit pas être inférieur à cause d’une erreur de publicité ou d’une mauvaise impression

Livraison et retours gratuits

Livraison et retours gratuits

Quelles sont mes options d’expédition?

Livraison standard : Sans frais

Expédition gratuite via Purolator lorsque vous commandez un nouvel appareil auprès de la boutique Dyson. Nous visons à livrer l’(les) appareil(s) dans un délai de 2 à 7 jours ouvrables, en fonction des disponibilités. Veuillez noter qu’il y a un petit nombre de codes postaux, habituellement dans les régions rurales éloignées, pour lesquels nous pourrions ne pas être en mesure de livrer dans ce délai.

Livraison accélérée : 25,00 $

Si vous avez besoin de votre appareil au plus vite, nous offrons également une option de livraison accélérée pour les grandes villes – votre commande sera livrée dans un délai de 2 jours ouvrables. Choisissez simplement l’option de livraison accélérée lors du paiement. Veuillez noter qu’il y a un petit nombre de codes postaux, habituellement dans les régions rurales éloignées, pour lesquels l’option de livraison accélérée n’est pas disponible.

Accessoires et pièces de rechange : 5,99 $

Les frais pour la livraison d’accessoires et de pièces de rechange sont de 5,99 $. Les commandes seront livrées dans un délai de 2 à 7 jours ouvrables via Postes Canada.

En combien de temps la livraison est-elle effectuée?

Délais de livraison estimés pour les grandes villes :

  Livraison standard (sans frais) Livraison accélérée: 25$
À Toronto 2 à 3 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À Ottawa 2 à 3 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À Montréal 2 à 3 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À Québec 2 à 3 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À Winnipeg 5 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À Halifax 5 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À Calgary 6 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À Saskatoon 6 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À Vancouver 7 jours ouvrables 2 jours ouvrables
À St.John's 7 jours ouvrables 2 jours ouvrables

Dyson Canada mettra tous ses efforts pour traiter les commandes à l’intérieur de ces délais; cependant, des éléments hors de notre contrôle, tels que les conditions météo, pourraient occasionner des retards. Dyson Canada ne sera pas tenue responsable des retards de livraison dans ces circonstances. Afin de traiter les commandes dans les délais prescrits, nous pourrions avoir besoin de communiquer avec vous pour valider vos identifiants.

Quand est-ce que ma livraison va arriver?

Les livraisons sont effectuées du lundi au  vendredi de 9   h à 18  h heure locale, à l’exception des jours fériés. Advenant qu’une livraison ne puisse être effectuée (par exemple, si vous n’êtes pas à votre domicile), Purolator laissera un avis sur votre porte indiquant où vous pouvez récupérer votre commande.

Si vous avez commandé plusieurs produits, votre commande pourrait être livrée en plusieurs étapes. Ceci vise à assurer que votre commande soit livrée le plus rapidement possible.

Comment suivre ma commande?

Vous recevrez un courriel d’avis d’expédition contenant les informations de repérage de votre commande.

Puis-je faire livrer dans une boîte postale?

L’expédition vers des boîtes postales n’est pas disponible en raison des restrictions sur les dimensions des paquets.

Puis-je faire livrer à une adresse différente de mon adresse de facturation?

Oui,  vous le  pouvez;  néanmoins, veuillez noter que des adresses de facturation et de livraison différentes peuvent retarder légèrement le délai de livraison en raison de notre processus de vérification des commandes. 

Que se passe-t-il si je ne suis pas présent à mon domicile pour recevoir ma livraison?

Puisqu’une signature est toujours requise avec Purolator, veillez à ce que quelqu’un soit présent afin de signer le récépissé de livraison. Purolator fera une tentative de livraison et, si personne n’est disponible pour signer le récépissé, vous aurez deux options :

1) Communiquer avec Purolator pour planifier une deuxième tentative de livraison.

ou

2) Récupérer le colis auprès de votre dépôt Purolator local. Pour déterminer dans quel dépôt Purolator se trouve votre paquet, repérez ce dernier à l’aide du numéro de repérage inclus dans votre courriel de confirmation de commande ou communiquez avec Purolator. Assurez-vous d’apporter une copie du courriel contenant votre nom ainsi qu’un document émis à votre nom par le gouvernement lorsque vous irez récupérer votre paquet.

Que se passe-t-il si ma commande a été renvoyée à l’expéditeur?

Si votre commande n’est pas récupérée auprès de votre dépôt local Purolator dans les 5 jours ouvrables, elle sera renvoyée à l’expéditeur. Si cela se produit, veuillez communiquer avec Dyson Canada par courriel à l’adresse service@dysoncanada.ca ou par téléphone au numéro 1-877-397-6622.

Garantie de remboursement de 30 jours

Garantie de remboursement de 30 jours

Achetez sans risque avec des retours sans frais de 30 jours

Si vous souhaitez retourner un produit acheté auprès de la boutique Dyson dans les 30 premiers jours, veuillez communiquer avec nous avant de le retourner, par courriel à l’adresse service@dysoncanada.ca ou par téléphone au numéro 1-877-397-6622.

Dyson couvrira les frais d’expédition pour le retour de tout appareil neuf. Nous vous enverrons par courriel une étiquette d’expédition prépayée pour le retour. Vous n’avez qu’à l’imprimer et l’apposer sur le paquet à retourner, puis à communiquer avec Purolator pour planifier un ramassage. Sinon, vous pouvez aussi le déposer à votre dépôt local.

Si vous avez des questions concernant votre commande, veuillez nous écrire au service@dysoncanada.ca ou nous appeler au 1-877-397-6622.

Sélection la plus vaste

Sélection la plus vaste

DysonCanada.ca offre le plus grand choix d’appareils Dyson au Canada, y compris les toutes dernières technologies et les appareils les plus récents.

Certains produits sont uniques à DysonCanada.ca, donc en achetant directement, vous pouvez être sûr de trouver l’appareil qui vous convient.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

dyson-pure-cool-purifies-the-whole-room

Automatically cleans a whole room¹, capturing 99.97% of particles as small as 0.3 microns.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

The Dyson purifying fan senses, captures and projects.

dyson-pure-cool-senses

Senses and reports particles and gases.² In real time.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

 Dyson Pure Cool Tower sealed filtration system capturing pollutants

Sealed filtration system. Captures 99.97% of particle pollutants as small as 0.3 microns.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

Dyson Pure Cool Tower purifying the whole room

Projects purified air around the whole room using Air Multiplier™ technology. Mixes and circulates the air, to reach every corner of the room.

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

dyson-pure-cool-app

Intelligently control and monitor your air quality, with the Dyson Link app.

Control your Dyson Pure Cool™ purifying fan and quickly monitor air quality indoors and out – direct from your device. Schedule, remotely control and personalize your machine.³

Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

Please see our Accessibility Statement for more information.

Choose your model

  • Dyson Pure Cool HEPA Air Purifier and Fan (Black/Nickel)

    Automatically purifies and cools a whole room. Senses and displays real-time air quality. Connects to Dyson Link app.

    What's in the box See all Hide Click to learn more
    Power supply

    Glass HEPA and inner carbon filter

      $599.99
      Learn more
    • Dyson Pure Cool HEPA Air Purifier and Fan Tower (Black/Nickel)

      Senses & displays real time air quality.

      Captures allergens, pollutants & gases.

      Whole room purification. Purifying fan.

        $699.99
        Learn more
      • Dyson Pure Cool™ HEPA Air Purifier and Fan (White/Silver)

        Automatically purifies and cools a whole room. Senses and displays real-time air quality. Connects to Dyson Link app.

        What's in the box See all Hide Click to learn more
        Remote control

        Curved and magnetized to store neatly on the machine

        Power supply

          $599.99
          Learn more
        • Dyson Pure Cool HEPA Air Purifier and Fan Tower (White/Silver)

          Senses & displays real time air quality.

          Captures allergens, pollutants & gases.

          Whole room purification. Purifying fan.

          What's in the box See all Hide Click to learn more
          Power supply

          Remote control

          Curved and magnetised to store neatly on the machine

            $699.99
            Learn more
          • Dyson Pure Cool™ HEPA Air Purifier and Fan (Iron/Blue)

            Automatically purifies and cools a whole room. Senses and displays real-time air quality. Connects to Dyson Link app.

            What's in the box See all Hide Click to learn more
            Remote control

            Curved and magnetized to store neatly on the machine

            Power supply

              $599.99
              Learn more
            • Dyson Pure Cool™ HEPA Air Purifier and Fan Tower (Iron/Blue)

              Automatically purifies and cools a whole room. Senses and displays real-time air quality. Connects to Dyson Link app.

              What's in the box See all Hide Click to learn more
              Remote control

              Curved and magnetized to store neatly on the machine

              Power supply

                $699.99
                Learn more
              • Limited time offer
                Dyson Pure Hot+Cool™ (Black/Nickel)

                New Dyson Pure Hot+Cool™ purifier heater fan. The only purifier, heater & fan to clean a whole room properly. Senses and captures pollutants, then projects cleaner air. Heats in winter. Cools you in summer.

                What's in the box See all Hide Click to learn more
                Remote control

                Curved and magnetized to store neatly on the machine

                Currently out of stock.
                Stay warm this winter. Limited time offer.
                • Stay warm this winter. Limited time offer.
                Was $749.99
                $599.99
                Save $150.00
                Stay warm this winter. Limited time offer.
                Learn more
              • Limited time offer
                Dyson Pure Hot+Cool™ (White/Silver)

                New Dyson Pure Hot+Cool™ purifier heater fan. The only purifier, heater & fan to clean a whole room properly. Senses and captures pollutants, then projects cleaner air. Heats in winter. Cools you in summer.

                What's in the box See all Hide Click to learn more
                Remote control

                Curved and magnetized to store neatly on the machine

                Stay warm this winter. Limited time offer
                • Stay warm this winter. Limited time offer
                Was $749.99
                $599.99
                Save $150.00
                Stay warm this winter. Limited time offer
                Learn more
              • Limited time offer
                Dyson Pure Hot+Cool™ (Iron/Blue)

                New Dyson Pure Hot+Cool™ purifier heater fan. The only purifier, heater & fan to clean a whole room properly. Senses and captures pollutants, then projects cleaner air. Heats in winter. Cools you in summer.

                What's in the box See all Hide Click to learn more
                Remote control

                Curved and magnetized to store neatly on the machine

                Stay warm this winter. Limited time offer.
                • Stay warm this winter. Limited time offer.
                Was $749.99
                $599.99
                Save $150.00
                Stay warm this winter. Limited time offer.
                Learn more

              Sorry, but the video player isn't currently keyboard accessible. We're upgrading our player to improve this. Please email support@dysoncanada.ca or contact 1-877-397-6622 if you would like further help, or to see the information in an alternative format.

              Please see our Accessibility Statement for more information.

              Play Video
              Play Video
              Play Video
              Play Video
              Play Video
              Play Video
              Play Video
              Play Video

              Direct from Dyson

              Price match promise

              Best price guaranteed

              Be confident that you are getting the best price on Dysoncanada.ca. If within 30 days of purchase you should find the same model advertised by an authorized Canadian Dyson retailer at a lower price, we’ll refund you the difference. Just contact our Customer Service team at 1-877-397-6622 to get started. Here’s what you’ll need to know:

              • Product must be the exact same model number as it appears on DysonCanada.ca and in stock

              • Proof of advertised price by an authorized dealer is required (Copy of Flyer or Website URL)

              • Authorized dealers are limited to Canadian Tire, Best Buy, Costco, Walmart, Hudson’s Bay, Sears, Home Outfitters, Bed Bath & Beyond, Leons, Home Depot, The Brick, The Shopping Channel, Rona, Home Hardware, Lowes, Visions, London Drugs, Saks Fifth Avenue, Holt Renfrew, Nordstrom, Shoppers Drug Mart and Sephora

              • Product must be new and in original packaging. It cannot be reconditioned (refurbished), used, damaged, returned, open box, or demonstrator product

              • Product price must not be lower due to an advertising error or misprint

              Free shipping and returns

              Free shipping and returns

              What are my shipping options?

              Standard shipping: Free

              Shipping via Purolator or Canada Post is free of charge when ordering any new machine from the Dyson Store. We aim to deliver the machine(s) within 2-7 business days, subject to availability. Please note that there are a small number of postal codes, usually in remote rural areas, to which we may not be able to deliver within this timescale.

              Expedited shipping: $25.00

              If you need your machine in a hurry, we also offer an expedited shipping option via Canada Post to major cities – your order will be delivered within 2 business days. Simply switch to the expedited shipping option in the checkout. Please note that there are a small number of postal codes, usually in remote rural areas, to which expedited shipping is not available.

              Accessories and Spare Parts: $5.99

              Shipping for accessories and spare parts is $5.99. Orders will be shipped within 2-7 business days via Canada Post.

              How long does shipping take?

              Estimated delivery times to major cities:

              Cities Standard Shipping (Free)  Expedited Shipping: $25
              To Toronto 2-3 business days 2 business days
              To Ottawa 2-3 business days 2 business days
              To Montreal 2-3 business days 2 business days
              To Quebec 2-3 business days 2 business days
              To Winnipeg 5 business days 2 business days
              To Halifax 5 business days 2 business days
              To Calgary 6 business days 2 business days
              To Saskatoon 6 business days 2 business days
              To Vancouver 7 business days 2 business days
              To St.John's 7 business days 2 business days


              Dyson Canada will make every effort to process orders within this timeframe, but issues outside of our control, such as weather, may cause delays. Dyson Canada will not be held liable for shipping delays in those cases. To process orders within this timeframe, we may need to contact you to validate your credentials.

              When will my delivery arrive?

              Delivery is Monday to Friday 9am – 6pm local time, not including statutory holidays. If a delivery cannot be completed (for example, if you’re not home), the carrier will leave a notification at your door indicating where you can pick up your order.

              If ordering multiple products your order may be delivered in multiple shipments. This is to ensure that your order is delivered as soon as possible.

              How do I track my order?

              You will be sent a notice of shipment email with tracking information upon the shipment of your order.

              Can I ship to a PO Box?

              Shipping to PO boxes is not available due to package size restrictions.

              Can I ship to a different address than my billing address?

              Yes you can, however please note that different billing and shipping addresses may cause a slight delay in delivery time due to our order verification process.

              What happens if I’m not home to receive my shipment?

              Since a signature is always required, please try to make sure someone is home to sign for your package. The carrier will make one delivery attempt, and if nobody is available to sign for the package you'll have two options:

              1)    Contact your selected carrier to arrange for a second delivery attempt.

              or

              2) Pick up the package from your local Purolator depot or Canada Post office. In order to determine at which location your package is being held, look up the package using the tracking number shared via email or contact the carrier. Be sure to bring one piece of mail with your name on it and a government-issued ID when you pick up your order.

              What happens if my order was ‘returned to sender’?

              If your order is not picked up from your either your local Purolator depot or Canada Post office within the time listed on your delivery notice it will be returned to sender. In the event that this happens, please contact Dyson Canada via email at service@dysoncanada.ca or by phone at 1-877-397-6622.

              How do I return a product?

              Buy risk free with free 30-day returns

              If you wish to return any product purchased from the Dyson Store within the first 30 days, please contact us prior to returning via email at service@dysoncanada.ca or by phone at 1-877-397-6622.

              Dyson will cover the cost for the return shipping of any new machines. We will email you a pre-paid return shipping label. Simply print and affix it to the outside of your return shipment, and contact Purolator to arrange for a pick-up or you can drop it off at your local depot.

              If you have any queries regarding your order, please contact service@dysoncanada.ca or call us at 1-877-397-6622.

              30-day money back guarantee

              30-day money back guarantee

              Buy risk free with free 30-day returns

              If you wish to return any product purchased from the Dyson Store within the first 30 days, please contact us prior to returning via email at service@dysoncanada.ca or by phone at 1-877-397-6622.

              Dyson will cover the cost for the return shipping of any new machines. We will email you a pre-paid return shipping label. Simply print and affix it to the outside of your return shipment, and contact Purolator to arrange for a pick-up or you can drop it off at your local depot.

              If you have any queries regarding your order, please contact service@dysoncanada.ca or call us at 1-877-397-6622.

              Widest selection

              Widest selection

              DysonCanada.ca offers the widest selection of Dyson machines in Canada, including the latest technologies and newest machines.

              Some products are unique to DysonCanada.ca, so in buying direct you can feel confident in finding the right machine for you.

              ¹Tested for whole room coverage (TM-003711 & DTM801) in a 290 ft²room.

              ²PM2.5, PM10, VOC, NO2

              ³Requires device to run app, 2.4GHz or 5GHz Wi-Fi connection or mobile data, and Bluetooth 4.0 support. For app compatibility, please search for “Dyson Link” on the iOS App Store or the Google Play Store. Standard data and messaging rates may apply.

              *Terms and conditions apply. Offer ends 11:59pm EST, December 1, 2019. Click here to see full terms and conditions.