Veuillez cliquer ou appuyer sur Entrée pour sauter la navigation.
Our site is also available in English.  Click here to change language.
Merci. Nous avons enregistré vos préférences.
Vous pouvez mettre à jour vos préférences en matière de communication à tout moment dans la section Rester en contact de votre compte Dyson. Si vous avez un compte Dyson, vous pouvez vous connecter ci-dessous pour gérer vos options de communication.

Chaufferette de bureau Dyson Pure Hot+Cool Link🅪 (bleu/fer)

Faisons fonctionner votre appareil.

Afficher toutes les étapes

Veuillez sélectionner l’option appropriée

Veuillez sélectionner l’option appropriée.

Nettoyez la machine

Les zones suivantes doivent être vérifiées et nettoyées pour maintenir le rendement de la machine.

  • Partie principale
  • Anneau amplificateur

Appuyez sur les deux boutons pour soulever le filtre.

Retirez le filtre de l’appareil.

Utilisez une brosse à poils souples pour dégager toute obstruction des orifices.

Nettoyez l’enveloppe du cyclone avec un linge sec.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Nous sommes heureux que le problème soit résolu.

Veuillez nous indiquer si nous pouvons faire autre chose pour vous aider.

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Remplacement de la batterie

Dévissez le couvercle du compartiment à batterie de la télécommande.

Image montrant comment dévisser le base de la télécommande.

Détachez la base de la batterie et retirez-la de la télécommande.

  • Remplacez la batterie avec une batterie de type CR 2032

Veuillez sélectionner l’option appropriée

Nettoyez le capteur.

Nettoyez le capteur à chaque remplacement de filtre. Ouvrez la petite trappe qui se trouve sur le côté de l’appareil.

Utilisez un coton-tige pour nettoyer l’intérieur et retirer tous les débris. Cela permet de maintenir la précision du capteur et de veiller à ce que l’appareil conserve un niveau élevé de rendement.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Application Dyson Link et connexion

If this is your first time connecting, please select 'Connection journey'. If you are experiencing an issue connecting, please select 'Connection failure'. If you have already connected but are experiencing issues with your app, please select 'Post connection troubleshooting'.

Veuillez sélectionner l’option appropriée.

Cancel Sleep timer

Pour qu’Alexa annule le minuteur de mise en veille, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, dis à Dyson d’annuler le minuteur de mise en veille du purificateur.

Activer le flux d’air projeté vers l’avant

Pour qu’Alexa active le flux d’air projeté vers l’avant, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, dis au purificateur Dyson d’activer le flux d’air projeté vers l’avant

Activer le flux d’air projeté vers l’arrière

Pour qu’Alexa active le flux d’air projeté vers l’arrière, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, dis au purificateur Dyson d’activer le flux d’air projeté vers l’arrière

Régler l’oscillation

Pour qu’Alexa règle l’oscillation, veillez à énoncer clairement ce qui suit : dis au purificateur Dyson d’osciller à 180 degrés

Régler le minuteur de mise en veille

Pour qu’Alexa règle le minuteur de mise en veille, veillez à énoncer clairement ce qui suit : dis au purificateur Dyson de s’arrêter dans 15 minutes

Afin qu’Alexa vérifie le niveau de NO2 à l’intérieur, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, demande à Dyson quel est le niveau de NO2 à l’intérieur

Afin qu’Alexa vérifie le niveau de PM10 à l’intérieur, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, demande à Dyson quel est le niveau de PM10 à l’intérieur

To make Alexa check the indoor VOC level clearly state the following; Alexa, ask Dyson for the indoor VOC level

Afin qu’Alexa vérifie le niveau de PM 2,5 à l’intérieur, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, demande à Dyson quel est le niveau de PM 2,5 à l’intérieur

Problèmes de connexion sans fil

WiFi connection issues It is important to ascertain if the issue is with Alexa/Echo, or with the Dyson product. Try asking Alexa a general question, such as 'Alexa, what is the weather for tomorrow?'

Operate your Dyson machine manually - use the remote or controls to turn the purifier on, or press the power button on the robot.

Echo’s connectivity status is indicated by the power LED on the bottom rear of the device, with white meaning good and orange denoting no WiFi connectivity. If you are experiencing intermittent connectivity or non-existent WiFi connectivity with your Amazon Echo, here's what to try.

En premier lieu, relancez votre routeur et désactivez et réactivez l’appareil Echo. Attendez au moins 10 minutes pour lui donner le temps de rétablir la connexion. Pendant que vous attendez, vous pouvez éloigner l’application Echo d’appareils qui peuvent causer des interférences avec le signal.

You can also reduce the congestion on your WiFi network by removing unused devices from the network.If you have a dual-band modem, you may effectively have two networks set up. Try switching the device from the 2.4GHz frequency to the 5GHz frequency or vice-versa.

5GHz promises less interference, better speeds and a more stable connection and it is often less congested. Alternatively, 2.4GHz can better for devices that may be further away from the router, especially if the signal has to pass through walls.

Placez l’appareil Echo à un endroit plus élevé, comme une étagère, afin d’éviter toute interférence de signal.

Installing and setting up Alexa

Pour commencer avec l’application Amazon Echo, placez l’appareil à un emplacement central (à au moins 20 cm, soit huit pouces, de toute fenêtre ou de tout mur). Branchez l’adaptateur d’alimentation dans l’application Amazon Echo et dans une prise d’alimentation. Le voyant en forme d’anneau sur Amazon Echo passe au bleu et ensuite à l’orange. Lorsque le voyant s’allume en orange, l’application Amazon Echo vous salue.

Next, you'll need to download the Alexa app. Go to the app store on your mobile device and search for 'Alexa app'. Then select and download the app. Launch the Alexa app and ensure the account details are filled out. In the Alexa app, open the top left menu. Select 'Settings', then 'Set up a new device'. On the top of your Echo, press and hold the 'Action' button for five seconds. The light ring turns orange and Echo will connect to your mobile device.

Back on the Alexa app, select home WiFi network and enter your home WiFi password. Select 'Connect'. A confirmation message will appear in the app.

Tip: If your Amazon Echo doesn't connect to your WiFi network, unplug and then plug the device into a power outlet to restart it. If you still have trouble, reset your Amazon Echo to its factory settings and set it up again.

Try talking to Alexa. You'll find that you can now use your Amazon Echo device. To get started, say the 'wake word' (Alexa) and then speak naturally to Alexa. Once you've set-up the Dyson skill, remember to use the trigger word (Dyson), pre-empted by the command 'ask/tell'. For example, "Alexa, ask Dyson purifier to turn on".

Votre appareil Amazon Echo est configuré pour répondre au mot d’activation « Alexa » par défaut, mais vous pouvez utiliser l’application Alexa pour changer le mot d’activation à tout moment. Dans l’application, allez à « Paramètres », sélectionnez votre appareil Amazon Echo et ensuite sélectionnez le mot d’activation.

Comment effectuer la connexion dans le cas de différentes combinaisons de produits :

Si les deux applications, l’application Dyson Link et l’application Alexa sont installées et que votre appareil Dyson et l’appareil Amazon Echo sont connectés, mais que votre fonctionnalité Dyson Skill n’est pas activée : Demandez à Alexa d’activer la fonctionnalité Dyson Skill, ou recherchez Dyson dans la section Skills de l’application Alexa, puis cliquez sur le lien « Activer Skill » dans l’application Alexa. Autorisez l’application Alexa à accéder au compte de votre application Dyson Link. Entrez les données détaillées du compte de votre application Dyson Link et sélectionnez « Autoriser » à l’écran de confirmation.

If you have the Dyson Link app installed, your Dyson machine is connected but the Alexa app is not installed and your Amazon Echo is not connected: First, check the WiFi signal strength where your Amazon Echo is positioned, by using a device known to be working. Remember to place your Amazon Echo at least eight inches away from any walls or windows, in a central location. Ensure the power adapter is plugged in and switched on. The light ring on the Amazon Echo will turn blue then orange. When the light turns orange, Alexa greets you. Next, download the Alexa app to set-up your Amazon Echo.

In the Alexa app, open the main menu and select 'Settings' and then 'Set up a new device'. Press and hold the 'Action' button on your Amazon Echo for five seconds. The light ring will turn orange and Echo will connect to your mobile device. Next, select your WiFi network and enter your WiFi password. Then press 'Connect'. A confirmation message will display in the app.

Commander plusieurs appareils

Si vous avez plusieurs appareils Dyson qui sont commandés par l’application Alexa, vos commandes vocales doivent clairement identifier l’appareil que vous souhaitez commander. Vous pouvez ajouter à votre commande vocale un mot comme « purificateur », « ventilateur » ou « robot » afin que l’application Alexa puisse reconnaître l’appareil en question.

Si vous avez deux appareils semblables ou plus, comme un purificateur dans votre cuisine et un autre dans la chambre, attribuez-leur des emplacements afin de pouvoir distinguer les appareils.

Rendez-vous dans la section de configuration de votre appareil en sélectionnant l’icône de rouage sur l’écran de l’état de l’appareil. Sélectionnez ensuite « Paramètres de votre appareil ». Si vous utilisez un purificateur, sélectionnez « Nom de la pièce » et choisissez l’emplacement approprié. Si vous utilisez un robot, choisissez « Nom du robot » et sélectionnez une pièce dans la liste prédéfinie.

Activation et désactivation de la fonctionnalité Dyson Skill

Si votre appareil fonctionne avec Amazon Alexa, vous pouvez contrôler et commander avec votre voix vos appareils Dyson connectés. Il vous suffit d’activer la fonctionnalité Dyson Skill.

Pour activer la fonctionnalité Dyson Skill, commencez par dire ce qui suit : « Alexa, active la fonctionnalité Dyson Skill ». Alexa répond : « OK, j’ai activé Dyson Skill pour vous, mais vous devez vous connecter à votre compte Dyson. » Ensuite, dans l’application Alexa, recherchez la fonctionnalité Dyson Skill. Ensuite, sélectionnez « Activer » et suivez les instructions à l’écran pour associer vos comptes.

Pour désactiver la fonctionnalité Dyson Skill, recherchez-la dans l’application Alexa et choisissez « Désactiver la fonctionnalité Skill ».

Zones géographiques accessibles à l’application Alexa

The Dyson skill is available in the following territories: • Australia• Canada (English only)• Germany• India• Ireland• United Kingdom• USA

App version

Please ensure you have the latest version of the Dyson Link App installed on your device. To ensure that you have the most recent version installed on your device, please check the App store for pending updates. If there is no update pending, your app already has the latest version installed.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Closer connection

Approchez le plus possible votre purificateur de votre routeur pour assurer une force de signal maximale.

Power cycle

Please switch the machine off at the wall and wait 6 seconds before switching it back on. If this has not resolved the issue you have been experiencing, please continue to the next step.

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

Remove machine

We would advise before re-connecting, to remove the machine completely from the app. You can do this by pressing the settings button in the top right of your app, selecting your machines settings and pressing 'remove machine' at the bottom of that screen.

By resetting the machine you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey'. If you have already reset the machine and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Application Dyson Link

You can download the latest version from the Google Play store or Apple iTunes.

Your My Dyson account

Once you have downloaded and updated the Dyson Link App, please login or register a My Dyson account.

To set up an account you will require a valid email address and password.

Ensure that the device is also running the latest version of its operating system.

Vérifiez que votre tablette/téléphone utilise la dernière version d’un système d’exploitation compatible.

Have you successfully logged into the app?

Simply tap on the 'Add a machine' button to begin the connection process.

Is this the first time connecting your machine?

The Dyson Link app uses WiFi to connect to your machine.

Please ensure the device's flight mode is turned off.

To begin

Select your machine by choosing 'air treatment' and then your model of purifier.

Please switch on or place on charge

Votre appareil devra être allumé pendant la configuration de la connexion.

Home WiFi password

Please have your home WiFi password to hand. You may need this later.

Please ensure the network shown on your screen is your home network, and it does not belong to your Dyson product or to a public network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Êtes-vous connecté à votre réseau domestique?

WiFi settings

To change the WiFi network you are connected to, leave the Dyson Link app and go into your phones settings.

Once in your device's settings, select the WiFi option and choose your home WiFi network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Please ensure the devices WiFi is activated and that flight mode is turned off.

When you have connected to your home WiFi, please go back to the Dyson Link app and press 'Get started'.

Êtes-vous maintenant connecté à votre réseau domestique?

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Ajouter un appareil

Select 'Get started' on your Dyson Link app. The Dyson Link app will perform a WiFi scan for products.

Please select the type of device you are using

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Activate WiFi

The machine has its own WiFi signal which must be activated to complete connection.

To activate the WiFi on your purifier, press and hold the power button for five seconds. The WiFi indicator will flash green one activated.

Please ensure you have the 8-letter password that is found on the front sticker on your machine. This can also be found in the following places: Underneath the purifier's filterOn the front of the operating manualOn the remote control packaging

To continue, please press 'OK, got it' at the bottom of the screen.

Has your device detected your machine?

The Dyson Link app will now prompt you to enter the machine's password. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'.

To continue, please press 'Submit' at the bottom of the screen.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Enter home WiFi password

Please enter the network password for your home WiFi network.

To continue, please press 'Submit' at the bottom of the screen.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Confirmation de la connexion

Pendant la confirmation de votre connexion, votre application affichera des renseignements sur votre appareil, y compris la façon de le contrôler, les renseignements disponibles à son sujet et la façon de tirer le maximum de la technologie Dyson.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

If your device is taking longer than expected to load, we recommend allowing extra time for the device to load, and pressing the 'Retry' button.

Mot de passe incorrect

If you are seeing a notification which reads "Please check your password is correct", please re-enter the 8-letter password, paying attention to how the password has been made up. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'. The password can be found in the following places: Underneath the purifier's filter On the front of the operating manual On the remote control packaging On a removable sticker on the front of the purifier

Your device will continually prompt you to enter the machine's 8-letter password until it has been entered successfully.

If you are satisfied that the above criteria and recommendations have already been met but you are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

If the connection is unsuccessful, an error message prompt should appear on the devices display.

Are you seeing an error message?

La connexion a échoué

Réactivité lente

Which error message are you seeing?

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

Power cycle

Please switch the machine off at the wall and wait 6 seconds before switching it back on.

If possible, please try relocating the machine closer to your WiFi router to ensure a stronger, more stable signal. This should be the one that your machine was previously connected to. Plug the machine back in, turn it on at the wall and take it out of standby mode.

Close down the app and restart. To fully close down the app in iOS, double click your devices home button and swipe the app upwards. On an Android device you can fully close down the app in the recent applications menu.

By resetting the machine you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey'. If you have already reset the machine and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Loading bar

The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection. Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appropriate option to proceed.

Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

Device proximity

Your device may be encountering a problem reconnecting to the home WiFi. So that we can ensure the device has a strong and stable WiFi connection, please move it closer to the home router. This should be the one that your machine was previously connected to.

Disabling mobile data

If you are using a device which has mobile data enabled, please disable this within the device's settings.

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

Power cycle

Please switch the machine off at the wall and wait 6 seconds before switching it back on.

By resetting the machine you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey'. If you have already reset the machine and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Continue connection

The connection could still be taking longer than expected, please press the 'Continue' button again.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Connection issue

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Relocate the purifier closer to your WiFi router to ensure a stronger, more stable signal. This should be the one that your machine was previously connected to. Plug the machine back in, turn it on at the wall and take it out of standby mode. The WiFi light on the machine will turn white, indicating a solid connection. Re-open the Dyson Link app and await a connection on the home screen.

Does the machine appear on the Dyson Link app's home screen?

Checking WiFi light

Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

Is the WiFi light solid white?

Restarting the Dyson Link app

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Re-open the Dyson Link app and ensure that you are logged in.

Simply tap on the 'Add a machine' button to begin the connection process.

Is your machine showing in the discoverable list?

Simply tap on the machine to select it. The serial number of your machine will appear beneath the machine's name.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Password location

The 8-letter password can be found on your purifier in the following places: Underneath the purifier's filterOn the front of the operating manualOn the remote control packagingOn the removable sticker on the front of the purifier Once you have located your product's WiFi password, make a note of it so you can reference it easily.

Entering the password

After locating your machine's password, please continue to the next screen by selecting 'Okay, got it' The Dyson Link app will now prompt you to enter the machine's password. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Confirmation de la connexion

Pendant la confirmation de votre connexion, votre application affichera des renseignements sur votre appareil, y compris la façon de le contrôler, les renseignements disponibles à son sujet et la façon de tirer le maximum de la technologie Dyson.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Réessayez la connexion

If this is the first time this error has appeared on your device, please select 'Retry'. Please ensure that the password has been entered correctly, paying close attention to how the password has been made up. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'.

If you have already restarted the connection journey and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Please ensure that your device has a strong and stable connection to your home WiFi.

Is your machine showing in the discoverable list?

Please ensure the device's flight mode is turned off.

To begin

Select your machine by choosing 'air treatment' and then your model of purifier.

Please switch on or place on charge

Votre appareil devra être allumé pendant la configuration de la connexion.

Home WiFi password

Please have your home WiFi password to hand. You may need this later.

Please ensure the network shown on your screen is your home network, and it does not belong to your Dyson product or to a public network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Êtes-vous connecté à votre réseau domestique?

Machine connected

Your machine is now connected to your Dyson Link app. Please follow the rest of the steps to complete the set-up process.

Bypass ownership?

The owner of this machine will continue to have access to it, be able to control it, and view its data. If you are happy with this, please press 'OK' below.

L'application Dyson Link a-t-elle été configurée correctement?

Nous sommes heureux que le problème soit résolu.

Veuillez nous indiquer si nous pouvons faire autre chose pour vous aider.

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Connection issue

If you have experienced an issue after completing the setup process, please do the following: Close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Relocate the purifier closer to your WiFi router to ensure a stronger, more stable signal. This should be the one that your machine was previously connected to. Plug the machine back in, turn it on at the wall and take it out of standby mode. The WiFi light on the machine will turn white, indicating a solid connection. Re-open the Dyson Link app and await a connection on the home screen.

Êtes-vous maintenant connecté à votre réseau domestique?

Taking ownership

If this product is not new, the previous owner will be notified and will no longer be able to use this machine with their Dyson Link app.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Where is the machine?

Où se trouve votre purificateur? Personnalisez votre appareil et utilisez-le avec les services de commande vocale.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Select location

Please select a location from the list shown on your device before submitting and confirming your selection. Alternatively, if you wanted to choose a custom location, scroll to the bottom and tap 'edit'.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Select date

Please press 'select date' and tap the date you purchased your machine. We'll need this for your guarantee. It is recommended that you keep hold of your proof of purchase.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Auto update

Please ensure 'Auto-update' is turned on. This will make sure you automatically receive the latest features and your app functions correctly.

L'application Dyson Link a-t-elle été configurée correctement?

Connection Successful

The machine has been successful connected to the Dyson Link app.

Configure

If you wish to familiarise yourself with the machine and configure its settings, please select 'Using your purifier and the Dyson Link app'. Alternatively, please chose 'Issue resolved'.

Nous sommes heureux que le problème soit résolu.

Veuillez nous indiquer si nous pouvons faire autre chose pour vous aider.

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Checking your machines air information

To check your machines air information, whilst on the chosen product, press the settings icon in the top right, then select your machines settings. from here, navigate to the air option. Here you can check filter life, set air quality target and enable/disable continuous monitoring.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Please select the type of device you are using

Problème lors de la configuration de l’application

Please ensure that the device (e.g. iPhone or Android) has a stable internet connection and that you have download the latest version for the Dyson Link app from the Google Play store or Apple iTunes.

The Dyson Link App is compatible with Apple iPhone, Apple iPod touch, Apple iPad and Android mobile phones only.

You will be unable to download the app if you are not running a compatible version of your phone's operating system. Please check the Google Play store page or Apple iTunes store page for a list of compatible devices. Please also ensure you have sufficient space on your device for the app.

Avez-vous configuré l'application correctement?

The machine should appear as a network in your device's WiFi settings. Simply open the device's WiFi settings and chose your machine from the network list. You will need your product's WiFi password to complete this stage.

Once the device is connected to your machine WiFi network, a notification will appear from the Dyson Link app prompting you to continue the connection journey. Tap the notification to continue. If the Dyson Link app has had its notifications switched off or the notification does not appear, you will need to manually reopen the Dyson Link app.

Has the machine begun the pairing process?

Mot de passe incorrect

If you are seeing an incorrect password error, please re-enter the 8-letter password, paying attention to how the password has been made up. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'. The password can be found in the following places: Underneath the purifier's filter On the front of the operating manual On the remote control packaging On a removable sticker on the front of the purifier

Your device will continually promoted you to enter the machine's 8-letter password until it has been entered successfully. At which stage it will continue the pairing process.

Notification Issue

The only instances where a notification will not be generated is if have you exited the Dyson Link app before being promoted to do so. In which case, you will need to restart the connection journey. Please select 'No' on the next step.

Has the machine now begun the pairing process?

If you have followed the recommendations on the previous step and have still been unable to continue the pairing process, please restart the Connection journey by selecting 'Connection journey'. If you have already restarted the connection journey and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Please wait for the machine to complete the automatic pairing process.

Has your machine successfully paired?

Confirmation de la connexion

Pendant la confirmation de votre connexion, votre application affichera des renseignements sur votre appareil, y compris la façon de le contrôler, les renseignements disponibles à son sujet et la façon de tirer le maximum de la technologie Dyson.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Réactivité lente

If your device is taking longer than expected to load, we recommend allowing extra time for the device to load, and pressing the 'Retry' button.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Loading bar

The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection. Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appropriate option to proceed.

At which point did the connection fail?

Checking WiFi light

Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

What is the machine's WiFi light showing?

Continue connection

The connection could still be taking longer than expected, please press the 'Continue' button again.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Restarting the Dyson Link app

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Re-open the Dyson Link app and await a connection on the home screen.

Does the machine appear on the Dyson Link app's home screen?

Simply tap on the 'Add a machine' button to begin the connection process.

Please ensure that your device has a strong and stable connection to your home WiFi.

Is your machine showing in the discoverable list?

Device proximity

The device you are using requires a strong and stable WiFi connection to the machine. To achieve this please ensure that your device remains close to the machine throughout the pairing process and that the machine is plugged in and switched on.

Retrying connection

To preform another scan for your machine, please press the 'Retry' button.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

WiFi lights

Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

Paramètres du routeur

The appliance will only connect to the 2.4 GHz network. Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up. To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website. You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this. The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.

Mot de passe incorrect

Please ensure that the home WiFi password has been entered correctly. If there are any special characters in the home WiFi password, such as exclamation, punctuation or question marks, you may need to change the password and remove these from it. This can be done via the router settings. Your WiFi password should be printed either underneath the router, on the back, of the router on a removable tab, which can be removed from the router. Additionally, it may also be printed on the box your router came in. Take care to enter the correct characters, as some letters and numbers look similar, such as 'I' and '1', and 'O' and '0'.

WiFi signal

The machine requires a strong and stable WiFi signal in the home. If possible, please try relocating the machine closer to your WiFi router. If there is more than one router in the home, ensure you are relocating the machine closer to the router you intend to connection both your machine and device to. Please ensure that your device remains close to the machine throughout the pairing process and that the machine is plugged in and switched on.

If you have gone through the above checks and recommendations, please select 'Checks completed'. Otherwise, if you are satisfied that the above criteria and recommendations have already been met but you are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Restarting the Dyson Link app

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Re-open the Dyson Link app and ensure that you are logged in.

Checking WiFi light

Solid White The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing White The WiFi light will continuously flash white while it is attempting to connect. Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. No WiFi light If no WiFi light appears on the machine, it means it is yet to connect.

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

Restarting the Dyson Link app

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Re-open the Dyson Link app and ensure that you are logged in.

Simply tap on the 'Add a machine' button to begin the connection process.

Attempting to connect

A flashing white light occurs as the machine connects to the Dyson cloud. Please allow up to 20 seconds for the machine to connect and the light to turn solid white.

Has the light turn solid white?

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

By resetting the machine you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey'. If you have already reset the machine and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'

Veuillez sélectionner l’étape suivante

The Dyson Link app uses WiFi to connect to your machine.

Please ensure the device's flight mode is turned off.

To begin

Select your machine by choosing 'air treatment' and then your model of purifier.

Please switch on or place on charge

Votre appareil devra être allumé pendant la configuration de la connexion.

Home WiFi password

Please have your home WiFi password to hand. You may need this later.

Please ensure the network shown on your screen is your home network, and it does not belong to your Dyson product or to a public network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Êtes-vous connecté à votre réseau domestique?

Please ensure that your device has a strong and stable connection to your home WiFi.

Is your machine showing in the discoverable list?

Remaining close to your machine

Please ensure that your device remains close to the machine throughout the pairing process and that the machine is plugged in and switched on.

Message : Échec de la connexion

Should a 'Connection failed' message be displayed on your device, the Connection journey will need to be restarted. Before restarting the Connection journey, please switch the machine off at the wall and wait 6 seconds before switching it back on. Please select 'Connection journey'.

If you have already restarted the connection journey and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

App controls

To control your machine whilst it is connected, press the remote control icon in the bottom left of the home screen.

Marche/Arrêt

The button highlighted will turn the main power to the machine on or off.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Mode automatique

You can set the machine to automatically purifier the room when it drops below a certain threshold by pressing the highlighted button to turn automatic mode on or off.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Vitesse du ventilateur

Change the airflow speed using the Airflow Speed Control. NB: The fan speed setting is between 1-10.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Mode nocturne

You can dim the machines LED display and turn on night mode by pressing the highlighted button.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Oscillation

The button highlighted will turn the machines oscillation on or off.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Timer

You can turn a timer on for your machine by pressing the highlighted button and selecting how long you want the machine to run for.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Scheduling

To setup a schedule on your machine, once your machine is connected, press the timer icon in the bottom right. Select a time based on how long you want the machine to run before turning off.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Scheduling issue

The scheduling function of the app will not work if there are more than 35 cleans scheduled per week. If you have more than 35 cleans scheduled, please remove as necessary.

If you have less than 35 cleans scheduled per week and you are still experiencing an issue, please remove all of the schedules and re-add each of them.

Est-ce que le problème est réglé?

Remove the machine from the App

Press the settings option in the top right of the home page, scroll to the bottom, tap remove my machine and confirm your choice.

By removing the machine from the app you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey' on the next step. If you have already removed the machine from the app and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Setting your machines home location

To change your machines home location, whilst on the chosen product, press the settings icon in the top right, then select your machines settings. From here, navigate to the home location option and change this to the new location. By setting the home location, you are able to view the local outdoor air quality, temperature, humidity and pollen levels.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Checking your machines software information

To check your machines software information, whilst on the chosen product, press the settings icon in the top right, then select your machines settings. from here, navigate to the software option. Here you can check the software version and enable/disable auto-update. We recommend that auto-update is turned on.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Checking WiFi light

Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

What is the machine's WiFi light showing?

WiFi lights

Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

Device proximity

The device you are using requires a strong and stable WiFi connection to the machine. To achieve this please ensure that your device remains close to the machine throughout the connection journey and that the machine is plugged in and switched on.

Retrying connection

To preform another scan for your machine, please press the 'Retry' button.

Should a error message be displayed on your device, the connection process will need to be restarted. Please select 'Activating the WiFi'. If you have already followed the above advise and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Enter home WiFi password

Please enter the network password for your home WiFi network.

To continue, please press 'Submit' at the bottom of the screen.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Activate the WiFi

The machine has its own WiFi signal which must be activated to complete connection.

To activate the WiFi on your purifier, press and hold the power button for five seconds. The WiFi indicator will flash green one activated.

Please ensure you have the 8-letter password that is found on the front sticker on your machine. This can also be found in the following places: Underneath the purifier's filterOn the front of the operating manualOn the remote control packaging

To continue, please press 'OK, got it' at the bottom of the screen.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Checking WiFi light

Solid White The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing White The WiFi light will continuously flash white while it is attempting to connect. Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. No WiFi light If no WiFi light appears on the machine, it means it is yet to connect.

The Dyson Link app uses WiFi to connect to your machine.

Please ensure the device's flight mode is turned off.

To begin

Select your machine by choosing 'air treatment' and then your model of purifier.

Please switch on or place on charge

Votre appareil devra être allumé pendant la configuration de la connexion.

Home WiFi password

Please have your home WiFi password to hand. You may need this later.

Please ensure the network shown on your screen is your home network, and it does not belong to your Dyson product or to a public network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Êtes-vous connecté à votre réseau domestique?

Attempting to connect

A flashing white light occurs as the machine connects to the home WiFi network. Please allow up to 20 seconds for the machine to connect and the light to turn solid white.

Has the light turn solid white?

Multiple failures logging into the account (4 or more will) will result in the account becoming locked. The account will remain locked for a 30 minutes period.

Réinitialiser le mot de passe

If the password has recently been changed, a 30 minutes period will need to pass before you are able to log back into the Dyson Link app account.

Have you successfully logged into the app?

Le cliquètement est-il uniquement présent lorsque la machine oscille?

Vérifiez la base

Vérifiez aux alentours de la base de la machine pour voir s’il y a des débris ou des obstructions.

Cela a-t-il résolu le problème?

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

L’appareil Dyson Pure Hot + Cool Link est conçu pour être utilisé comme appareil domestique de chauffage, de ventilation et de purification. La norme CEI 60879 Aptitude à la fonction et construction des ventilateurs électriques de circulation et leurs régulateurs de vitesse indique que le débit d’air d’un ventilateur devrait se faire sentir à une distance supérieure à trois fois sa largeur. L’appareil Dyson Pure Hot + Cool dépasse largement cette exigence.

Testez avec un papier

Réglez le débit d’air au maximum.

Maintenez une feuille de papier journal à environ 4 mètres (13 pi) du produit.

Le papier devrait se soulever de plus de 45 degrés.

Le papier journal se soulève-t-il à plus de 45 degrés?

Nettoyage de la machine

The following areas should be checked and cleaned to maintain the machine's performance.

  • Main body
  • Loop amplifier

Partie principale

Appuyez sur les deux boutons pour soulever le filtre.

Utilisez une brosse à poils souples pour dégager toute obstruction des orifices.

Le nettoyage de la machine a-t-il résolu le problème?

Éléments chauffants

Les éléments chauffants s’allument pas en même temps, cela peut donc arriver lorsque la machine s’allume au départ. Faites fonctionner la chaufferette pendant une minute au réglage de température le plus élevé.

Cela a-t-il résolu le problème?

Température cible

La chaufferette ne fonctionne que si la température cible est supérieure à la température ambiante. La température réglée sur la machine est la température cible de la pièce, pas la température du ventilateur; la température provenant du ventilateur ne change pas lorsque l’appareil est en mode de chauffage. Appuyez sur le bouton de commande rouge de la température jusqu’à ce que l’affichage numérique situé sur la partie principale indique 37 °C.

Le réglage de la température à 37°C a-t-il résolu le problème?

La vitesse de l’air ne change pas

Assurez-vous d’appuyer sur le bon bouton de la télécommande Orientez la télécommande directement face à la machine en appuyant sur le bouton.

Bouton de commande du débit d’air

La vitesse de l’air change-t-elle?

Télécommande

Orientez la télécommande directement face à la machine en appuyant sur le bouton.

Bouton de commande du débit d’air

Les autres boutons de la télécommande fonctionnent-ils?

Remplacement de la batterie

Dévissez le couvercle du compartiment à batterie de la télécommande.

Image montrant comment dévisser le base de la télécommande.

Détachez la base de la batterie et retirez-la de la télécommande. Remplacez la batterie avec une batterie de type CR 2032.

Le changement de la batterie a-t-il résolu le problème?

Contrôle du débit d’air avec l’application.

Lancez l’application pour contrôler le débit d’air.

Changer les réglages dans l’application

L’utilisation de l’application a-t-elle résolu le problème?

Vous pourriez avoir besoin d’une pièce de rechange.

Il semble que Télécommande ne fonctionne pas. Vous pouvez résoudre ce problème en commandant un nouveau produit ci-dessous.

Télécommande

No de pièce 967826-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

Télécommande

Télécommande

No de pièce 967826-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

32,99 $

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Vous pourriez avoir besoin d’une pièce de rechange.

Il semble que Télécommande ne fonctionne pas. Vous pouvez résoudre ce problème en commandant un nouveau produit ci-dessous.

Télécommande

No de pièce 967826-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

Télécommande

Télécommande

No de pièce 967826-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

32,99 $

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Veuillez sélectionner l’option appropriée

Ne branchez pas la machine et n’essayez pas de l’utiliser si le cordon d’alimentation est endommagé.

Vérifiez les composants électriques

Vérifiez si les appareils électroménagers sont allumés. Changez le fusible de la prise de la machine. Vérifiez que la prise et le cordon d’alimentation ne présentent aucun signe de dommage. Essayez la machine dans une autre prise.

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Capteurs.

Il s’agit très probablement d’un problème au niveau de la partie principale qui pourrait être résolu en planifiant un échange.

Veuillez sélectionner l’option appropriée

Coupure d’électricité

Cela peut être causé par une coupure de courant. Débranchez la machine et patientez pendant 10 secondes.

Branchez la machine et testez-la.

Cela a-t-il résolu le problème?

La machine a-t-elle été allumée pendant une durée de 9 heures ou plus?

Plus de 9 heures

Les chaufferettes et les purificateurs d’air chaud et froid ont une fonctionnalité de sécurité positive qui permet à la machine de s’éteindre automatiquement après 9 heures de chauffage en continu.

Si vous souhaitez continuer à utiliser la machine après 9 heures de fonctionnement, vous devrez rallumer la machine en utilisant le bouton de mise sous tension situé sur la télécommande ou sur la partie principale.

Cela arrive aussi si la machine est en mode auto et qu’elle a chauffé sans interruption pendant 9 heures.

Remarque : Cette fonctionnalité ne peut pas être désactivée

Cela a-t-il résolu le problème?

Quel type d’odeur?

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Nettoyez la machine

The following areas should be checked and cleaned to maintain the machine's performance.

  • Main body
  • Loop amplifier

Partie principale

Appuyez sur les deux boutons pour soulever le filtre.

Retirez le filtre de l’appareil.

Cela a-t-il résolu le problème?

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème.

Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème.

Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Code E avec ou sans clignotement

Si la lettre E clignote lorsque vous essayez d’utiliser le purificateur, cela signifie qu’il n’est pas en mesure de faire ce qui a été demandé. Si la lettre E apparaît sans clignoter lorsque vous essayez d’utiliser le purificateur, cela signifie que la machine ne fonctionne plus correctement. Si vous voyez un E clignotant ou non clignotant sur l’affichage de votre purificateur, veuillez effectuer les étapes suivantes.

Débranchez le purificateur. Patientez 10 secondes. Assurez-vous que le cordon d’alimentation est bien branché dans la prise murale.

Assurez-vous que la température ambiante est supérieure à 5 °C.

Assurez-vous que rien ne bouche la grille d’entrée d’air ou la sortie d’air de l’anneau amplificateur.

Votre filtre a besoin d’être remplacé. Vérifiez s’il n’y a pas une accumulation excessive de poussière dans l’entrée d’air.

Veuillez sélectionner l’option appropriée.

Capteurs.

Il s’agit très probablement d’un problème au niveau de la partie principale qui pourrait être résolu en planifiant un échange.

Veuillez sélectionner l’option appropriée

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Fonction d’inclinaison

Vérifiez que rien ne bloque l’articulation. Assurez-vous que la machine se trouve sur une surface plane stable.

La vérification de l’articulation a-t-elle résolu le problème?

Inclinaison

Placez la machine sur une surface plane stable.

Inclinez légèrement l’anneau amplificateur vers l’avant.

L’anneau devrait rester dans la position dans laquelle il est placé.

L’anneau reste-t-il dans cette position?

Veuillez sélectionner l’option appropriée

Stable

Le ruban bleu utilisé pendant le transport doit être retiré avant toute utilisation. Assurez-vous que tous les pieds sont fixés à la base de la machine. Placez le purificateur sur une surface plane non glissante.

Cela a-t-il résolu le problème?

Marche/Arrêt de l’oscillation

Boutons de commande de la télécommande

Assurez-vous d’appuyer sur le bon bouton de la télécommande Orientez la télécommande directement face à la machine en appuyant sur le bouton.

La vérification de la télécommande a-t-elle résolu le problème?

Télécommande

Assurez-vous d’appuyer sur le bon bouton de la télécommande Orientez la télécommande directement face à la machine en appuyant sur le bouton.

Marche/Arrêt

Bouton de commande du débit d’air

Mode de purification Auto

Mode concentré

Minuteur de veille

Mode de climatisation

Contrôle du thermostat

Marche/Arrêt de l’oscillation

Mode diffus

Mode nocturne

Les autres boutons de la télécommande fonctionnent-ils?

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

La vitesse de l’air ne change pas

Assurez-vous d’appuyer sur le bon bouton de la télécommande Orientez la télécommande directement face à la machine en appuyant sur le bouton.

Marche/Arrêt

Bouton de commande du débit d’air

Mode de purification Auto

Mode concentré

Minuteur de veille

Mode de climatisation

Contrôle du thermostat

Marche/Arrêt de l’oscillation

Mode diffus

Mode nocturne

La vitesse de l’air change-t-elle?

La machine est-elle alimentée?

La machine est alimentée

Appuyez sur le bouton de mode nocturne de la télécommande.

Cela a-t-il résolu le problème?

Ne branchez pas la machine et n’essayez pas de l’utiliser si le cordon d’alimentation est endommagé.

Vérifiez les composants électriques

Vérifiez si les appareils électroménagers sont allumés.

Changez le fusible de la prise de la machine.

Vérifiez que la prise et le cordon d’alimentation ne présentent aucun signe de dommage.

Essayez la machine dans une autre prise.

Défaillance du capteur

L’application peut indiquer une erreur COV, probablement causée par le capteur.

Il faut procéder à un échange

Veuillez planifier un échange.

Veuillez sélectionner l’option appropriée

Que signifient les icônes de l’affichage?

Vert clignotant - Le réseau Wi-Fi est prêt pour la connexion de votre application Dyson Link.

Blanc clignotant - Connexion au Wi-Fi en cours

Blanc non clignotant - Connecté au Wi-Fi

Éteint - Wi-Fi désactivé.

Blanc non clignotant - nettoyage/qualité de l’air cible non atteinte.

Vert non clignotant = propre/qualité de l’air cible atteinte.

Éteint - L’appareil n’est pas en mode auto.

Rouge non clignotant - L’appareil est en mode de chauffage.

Blanc non clignotant - L’appareil a atteint la température cible.

Blanc non clignotant - La machine est en mode nocturne.

Éteint - L’appareil n’est pas en mode nocturne.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Veuillez sélectionner l’option appropriée

Oscillation

Pour démarrer l’oscillation du purificateur, appuyez sur le bouton de commande de l’oscillation. Pour arrêter l’oscillation du purificateur, appuyez de nouveau sur ce bouton. Le purificateur n’oscillera pas lorsque les boutons de commande seront enfoncés.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Vitesse du débit d’air

Pour changer la vitesse du débit d’air, appuyez sur le bouton de commande du débit d’air. L’affichage numérique indique la nouvelle vitesse pendant 3 secondes, avant d’afficher de nouveau la température cible.

Mode de chauffage diffus

Appuyez sur le bouton de grand angle pour passer d’un chauffage personnel à un chauffage de la pièce entière. Les modes de chauffage et de climatisation fonctionnent dans ce mode.

Mode de chauffage personnel

Appuyez sur le bouton d’angle étroit pour passer d’un chauffage de la pièce entière à un chauffage personnel. Les modes de chauffage et de climatisation fonctionnent dans ce mode.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Télécommande

Pour utiliser cette fonction, orientez la télécommande vers le devant de la base. Pour la ranger, fixez la télécommande sur le dessus de l’appareil en plaçant les boutons vers le bas.

Marche/Arrêt

Bouton de commande du débit d’air

Mode concentré

Minuteur de veille

Mode de climatisation

Contrôle du thermostat

Marche/Arrêt de l’oscillation

Mode diffus

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Lorsque le minuteur arrive à zéro, la machine passe en mode veille.

Minuteur de veille

Pour régler le minuteur de veille, sélectionnez la durée souhaitée. Pour annuler la mise en veille, réduisez la durée jusqu’à ce que deux tirets apparaissent.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Boutons de commande

  • Appuyez sur le bouton de mise en veille sur l’appareil pour mettre en marche ou arrêter la veille.
  • Appuyez sur le bouton de mise en veille de la machine et maintenez-le enfoncé pour régler la température.
  • La température augmente au réglage maximum avant de diminuer. Remarque : Les fonctions d’oscillation, de débit d’air et de minuterie ne peuvent pas fonctionner sans la télécommande.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Mode de climatisation

Appuyez sur le bouton de climatisation bleu pour entrer en mode de climatisation. Le voyant du bouton de mise sous tension rouge devient bleu pour indiquer que vous êtes passé en mode de climatisation. Pour régler la vitesse du débit d’air, utilisez le bouton de commande du débit d’air ou utilisez le mode de purification auto pour un contrôle automatique.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Marche à suivre pour utiliser le mode de chauffage

Appuyez sur le bouton de commande rouge du thermostat jusqu’à ce que l’affichage numérique indique la température ambiante cible.

Le voyant du bouton de mise sous tension bleu devient rouge pour indiquer que vous êtes passé en mode de chauffage.

Pour régler la vitesse du débit d’air, utilisez le bouton de commande du débit d’air ou utilisez le mode de purification auto pour un contrôle automatique.

Lors de la première utilisation, le purificateur est réglé par défaut à une température d’environ 3 C supérieure à la température ambiante actuelle. Par la suite, le purificateur va garder en mémoire le dernier réglage de température.

Indicateur de température cible

  • L’indicateur de température cible est rouge en mode de chauffage et une fois la température cible atteinte, le purificateur arrête de chauffer l’air.
  • L’indicateur de température cible devient blanc lorsque la température ambiante cible est atteinte.

Y a-t-il autre chose que nous puissions faire pour vous?

Mode de purification Auto

Le mode de purification auto ajuste la vitesse du débit d’air en fonction de la qualité de l’air de la pièce. Lorsque le mode Auto est activé (indiqué par un A blanc dans le coin inférieur gauche de l’affichage), les capteurs intégrés ajustent intelligemment la vitesse du purificateur en fonction de la qualité de l’air. Augmentation en présence d’une mauvaise qualité de l’air et réduction lorsque la qualité de l’air s’améliore.

Purification Auto en mode de climatisation

Lorsque la qualité de l’air cible est atteinte, la lettre A devient verte et l’affichage numérique s’éteint.

Si la qualité de l’air se détériore, la lettre A devient blanche et le purificateur recommence automatiquement à nettoyer la pièce.

Purification Auto en mode de chauffage

L’affichage indique que la qualité de l’air et la température ambiante sont inférieures aux valeurs cibles; l’appareil chauffe et purifie l’air.

  • Le purificateur affiche la température ambiante cible, pas le débit d’air du ventilateur.

L’affichage indique la qualité de l’air est inférieure à la valeur cible mais la température ambiante cible a été atteinte.