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Ventilateur de bureau Dyson Pure Cool Link🅪 (bleu/fer)

Faisons fonctionner votre appareil.

Afficher toutes les étapes

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Vérifiez et nettoyez l’appareil

Vous devez vérifier et nettoyer les parties suivantes de l’appareil pour conserver sa performance. AVERTISSEMENT : N'utilisez pas de détergents ni de produits à polir pour nettoyer toute partie de cet appareil.

Amplificateur à anneau - Pour nettoyer l’appareil, essuyez-le avec un chiffon sec ou humide.

Corps principal - nettoyez-le avec un chiffon sec.

Enveloppe - Nettoyez-la à l’aide d’un chiffon sec ou d’une brosse douce.

Avez-vous besoin d’autre chose?

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Est-ce que le bruit de cliquetis se manifeste uniquement lorsque l’appareil oscille?

Vérifiez le socle de l’appareil.

Vérifiez s’il y a des débris ou des obstructions sur le socle de l’appareil.

Est-ce que le problème est réglé?

Nous sommes heureux que le problème soit résolu.

Veuillez nous indiquer si nous pouvons faire autre chose pour vous aider.

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

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2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

Toutefois, notre équipe de soutien à la clientèle sera en mesure de résoudre votre problème. Appelez-nous au 1-877-397-6622

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Remove and refit the loop amplifier

Press both buttons to lift off the loop amplifier.

Refit loop amplifier ensuring that there is no uneven gap between the loop and the Main body.

Est-ce que le fait d’avoir rajusté l'amplificateur à anneau a résolu le problème?

Surveillance continue

L'option de surveillance continue est utilisée afin que les données relatives à la température et l'humidité soient transférées à l'application en tout temps, même lorsque vous avez mis le purificateur hors tension.

By enabling this setting the fan is run at a very low speed in standby to draw air over the sensors, which is required for the temperature and humidity to be measured. This may be heard as a low humming noise which is normal.

Veuillez vérifier les points suivants en utilisant l’application :

Faites défiler avec le doigt vers le haut pour faire apparaître l'onglet de réglage et sélectionnez pour ouvrir les options.

Faites défiler avec le doigt vers le bas pour trouver l'option de surveillance continue et sélectionnez-la pour l'ouvrir.

Désactivez l'option « Collecter les données en mode de veille ». (L'icône passe au gris lorsque l'option est désactivée). Sauvegardez le changement en appuyant sur « Fait » dans le coin droit supérieur de la page.

Testez à nouveau l’appareil.

Est-ce que le bruit a cessé?

Nous sommes heureux que le problème soit résolu.

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Ensure the correct button on remote is being pressed

Dirigez la télécommande directement vers l’avant de l’appareil tout en appuyant sur la touche.

Est-ce que la vitesse du flux d’air change?

Test the remote control

Point the remote directly at the front of the machine while pressing a different option.

Est-ce que les autres touches de la télécommande fonctionnent?

Change airspeed using the Dyson Link app

À l’aide de l’application Dyson Link, ajustez la vitesse du ventilateur.

Est-ce que la vitesse du flux d’air change lorsque vous utilisez l’application Dyson Link?

Vous pourriez avoir besoin d’une pièce de rechange.

Il semble que Télécommande ne fonctionne pas. Vous pouvez résoudre ce problème en commandant un nouveau produit ci-dessous.

Télécommande

No de pièce 967400-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

Télécommande

No de pièce 967400-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

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Replace the remote control

Dévissez le compartiment de la pile sur la télécommande.

Image montrant comment dévisser le base de la télécommande.

Détachez la base et retirez-la de la télécommande. Remplacez la pile par une pile de modèle CR 2032.

Est-ce que le problème est réglé?

Vous pourriez avoir besoin d’une pièce de rechange.

Il semble que Télécommande ne fonctionne pas. Vous pouvez résoudre ce problème en commandant un nouveau produit ci-dessous.

Télécommande

No de pièce 967400-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

Télécommande

No de pièce 967400-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

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Testez la puissance du flux d’air

Mettez le mode de commande du flux d’air sur maximum.

Tenez une feuille de journal à environ 4 mètres (13 pi) de l’appareil.

The paper should lift beyond 45°.

Est-ce que le journal se plie au-delà d’un angle de 45 degrés?

Vérifiez et nettoyez l’appareil

The following areas should be checked and cleaned to maintain the machine's performance: Loop amplifier - clean with a dry cloth Main body - clean with a dry cloth Shroud - clean with a dry cloth or soft brush

Est-ce que le problème est réglé?

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Faites un essai.

Cela peut être le résultat d’une interruption de l’alimentation électrique.

Débranchez l’appareil pendant 10 minutes.

Rebranchez l’appareil et faites un test.

Est-ce que le problème est réglé?

Vérifiez l’alimentation électrique

Vérifiez si l’alimentation électrique fonctionne.

Vérifiez si la fiche et le cordon d’alimentation sont endommagés.

Essayez de faire fonctionner l’appareil sur une autre prise.

Press the ON/OFF button on the Main body of the machine.

Est-ce que le problème est réglé?

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Vérifiez et nettoyez l’appareil

The following areas should be checked and cleaned to maintain the machine's performance: Loop amplifier - clean with a dry cloth Main body - clean with a dry cloth Shroud - clean with a dry cloth or soft brush

Boîtier du filtre - Nettoyez-la à l’aide d’un chiffon sec ou d’une brosse douce.

Filtre - Il est possible que votre filtre doive être remplacé. Vérifiez le cycle de vie de votre filtre dans l'application ou s'il y a une accumulation excessive de poussière dans les orifices d'admission d'air.

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Il semble que Amplificateur ne fonctionne pas. Vous pouvez résoudre ce problème en commandant un nouveau produit ci-dessous.

Amplificateur

No de pièce 967866-02

Amplificateur de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

142,99 $

Amplificateur

Amplificateur

No de pièce 967866-02

Amplificateur de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

142,99 $

142,99 $

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Vous pourriez avoir besoin d’une pièce de rechange.

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Télécommande

No de pièce 967400-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

Télécommande

No de pièce 967400-02

Télécommande de rechange pour votre purificateur d’air Dyson.

32,99 $

32,99 $

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Faites un essai.

Mettez l’appareil hors tension et débranchez-le.

Wait 10 seconds, plug the machine back in and ensure the socket is switched on.

Press the ON/OFF button on the Main body of the machine.

Est-ce que le problème est réglé?

Vérifiez l’alimentation électrique

Vérifiez si l’alimentation électrique fonctionne.

Vérifiez si la fiche et le cordon d’alimentation sont endommagés.

Essayez de faire fonctionner l’appareil sur une autre prise.

Press the ON/OFF button on the Main body of the machine.

Est-ce que le problème est réglé?

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Réinitialiser l’appareil

Débranchez l’appareil pendant 10 minutes.

Rebranchez l’appareil et faites un test.

Est-ce que le problème est réglé?

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Vérifiez le joint du système d’oscillation.

Vérifiez s’il y a des obstructions dans le joint. Assurez-vous que l'appareil est placé sur une surface plane stable.

Est-ce que le problème est réglé?

Testez l’oscillation de l’appareil

Placez l'appareil sur une surface plane stable.

Abaissez légèrement l’amplificateur à anneau vers l’avant.

L’anneau devrait rester dans la même position dans laquelle il se trouvait.

Est-ce que l’anneau reste dans cette position?

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Vérifiez les pieds de l'appareil

Assurez-vous que les pieds sont bien fixés sur le socle de l’appareil.

Placez le purificateur sur une surface plane non glissante.

Est-ce que le problème est réglé?

Test the remote control

Assurez-vous d’utiliser la touche adéquate sur la télécommande.

Appuyez sur la touche Oscillation sur la télécommande. Dirigez la télécommande directement vers l’avant de l’appareil tout en appuyant sur la touche.

Est-ce que le problème est réglé?

Test the remote control

Assurez-vous d’utiliser la touche adéquate sur la télécommande.

Appuyez sur la touche Oscillation sur la télécommande. Dirigez la télécommande directement vers l’avant de l’appareil tout en appuyant sur la touche.

Est-ce que le problème est réglé?

Test the remote control

Point the remote directly at the front of the machine while pressing a different option.

Est-ce que les autres fonctions de la télécommande fonctionnent?

Nous sommes désolés. Nous ne pouvons pas vous aider en ligne.

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Est-ce que les contrôles sur l’application Dyson Link fonctionnent?

Vérifier l’appareil

Turn off the power and unplug the machine.

Wait 10 seconds, plug the machine back in and ensure the socket is switched on.

Est-ce que le problème est réglé?

Test the remote control

Assurez-vous d’utiliser la touche adéquate sur la télécommande.

Dirigez la télécommande directement vers l’avant de l’appareil tout en appuyant sur la touche.

Est-ce que le problème est réglé?

Défectuosité du capteur

Mettez l’appareil hors tension et débranchez-le.

Use a cotton swab to clean the inside and remove any debris. This maintains the sensor accuracy and ensures the continuing high performance of the appliance.

Est-ce que le problème est réglé?

Application Dyson Link et connexion

If this is your first time connecting, please select 'Connection journey'. If you are experiencing an issue connecting, please select 'Connection failure'. If you have already connected but are experiencing issues with your app, please select 'Post connection troubleshooting'.

Veuillez sélectionner l’option appropriée.

Cancel Sleep timer

Pour qu’Alexa annule le minuteur de mise en veille, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, dis à Dyson d’annuler le minuteur de mise en veille du purificateur.

Activer le flux d’air projeté vers l’avant

Pour qu’Alexa active le flux d’air projeté vers l’avant, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, dis au purificateur Dyson d’activer le flux d’air projeté vers l’avant

Activer le flux d’air projeté vers l’arrière

Pour qu’Alexa active le flux d’air projeté vers l’arrière, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, dis au purificateur Dyson d’activer le flux d’air projeté vers l’arrière

Régler l’oscillation

Pour qu’Alexa règle l’oscillation, veillez à énoncer clairement ce qui suit : dis au purificateur Dyson d’osciller à 180 degrés

Régler le minuteur de mise en veille

Pour qu’Alexa règle le minuteur de mise en veille, veillez à énoncer clairement ce qui suit : dis au purificateur Dyson de s’arrêter dans 15 minutes

Afin qu’Alexa vérifie le niveau de NO2 à l’intérieur, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, demande à Dyson quel est le niveau de NO2 à l’intérieur

Afin qu’Alexa vérifie le niveau de PM10 à l’intérieur, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, demande à Dyson quel est le niveau de PM10 à l’intérieur

To make Alexa check the indoor VOC level clearly state the following; Alexa, ask Dyson for the indoor VOC level

Afin qu’Alexa vérifie le niveau de PM 2,5 à l’intérieur, veillez à énoncer clairement ce qui suit : Alexa, demande à Dyson quel est le niveau de PM 2,5 à l’intérieur

Problèmes de connexion sans fil

WiFi connection issues It is important to ascertain if the issue is with Alexa/Echo, or with the Dyson product. Try asking Alexa a general question, such as 'Alexa, what is the weather for tomorrow?'

Operate your Dyson machine manually - use the remote or controls to turn the purifier on, or press the power button on the robot.

Echo’s connectivity status is indicated by the power LED on the bottom rear of the device, with white meaning good and orange denoting no WiFi connectivity. If you are experiencing intermittent connectivity or non-existent WiFi connectivity with your Amazon Echo, here's what to try.

En premier lieu, relancez votre routeur et désactivez et réactivez l’appareil Echo. Attendez au moins 10 minutes pour lui donner le temps de rétablir la connexion. Pendant que vous attendez, vous pouvez éloigner l’application Echo d’appareils qui peuvent causer des interférences avec le signal.

You can also reduce the congestion on your WiFi network by removing unused devices from the network.If you have a dual-band modem, you may effectively have two networks set up. Try switching the device from the 2.4GHz frequency to the 5GHz frequency or vice-versa.

5GHz promises less interference, better speeds and a more stable connection and it is often less congested. Alternatively, 2.4GHz can better for devices that may be further away from the router, especially if the signal has to pass through walls.

Placez l’appareil Echo à un endroit plus élevé, comme une étagère, afin d’éviter toute interférence de signal.

Installing and setting up Alexa

Pour commencer avec l’application Amazon Echo, placez l’appareil à un emplacement central (à au moins 20 cm, soit huit pouces, de toute fenêtre ou de tout mur). Branchez l’adaptateur d’alimentation dans l’application Amazon Echo et dans une prise d’alimentation. Le voyant en forme d’anneau sur Amazon Echo passe au bleu et ensuite à l’orange. Lorsque le voyant s’allume en orange, l’application Amazon Echo vous salue.

Next, you'll need to download the Alexa app. Go to the app store on your mobile device and search for 'Alexa app'. Then select and download the app. Launch the Alexa app and ensure the account details are filled out. In the Alexa app, open the top left menu. Select 'Settings', then 'Set up a new device'. On the top of your Echo, press and hold the 'Action' button for five seconds. The light ring turns orange and Echo will connect to your mobile device.

Back on the Alexa app, select home WiFi network and enter your home WiFi password. Select 'Connect'. A confirmation message will appear in the app.

Tip: If your Amazon Echo doesn't connect to your WiFi network, unplug and then plug the device into a power outlet to restart it. If you still have trouble, reset your Amazon Echo to its factory settings and set it up again.

Try talking to Alexa. You'll find that you can now use your Amazon Echo device. To get started, say the 'wake word' (Alexa) and then speak naturally to Alexa. Once you've set-up the Dyson skill, remember to use the trigger word (Dyson), pre-empted by the command 'ask/tell'. For example, "Alexa, ask Dyson purifier to turn on".

Votre appareil Amazon Echo est configuré pour répondre au mot d’activation « Alexa » par défaut, mais vous pouvez utiliser l’application Alexa pour changer le mot d’activation à tout moment. Dans l’application, allez à « Paramètres », sélectionnez votre appareil Amazon Echo et ensuite sélectionnez le mot d’activation.

Comment effectuer la connexion dans le cas de différentes combinaisons de produits :

Si les deux applications, l’application Dyson Link et l’application Alexa sont installées et que votre appareil Dyson et l’appareil Amazon Echo sont connectés, mais que votre fonctionnalité Dyson Skill n’est pas activée : Demandez à Alexa d’activer la fonctionnalité Dyson Skill, ou recherchez Dyson dans la section Skills de l’application Alexa, puis cliquez sur le lien « Activer Skill » dans l’application Alexa. Autorisez l’application Alexa à accéder au compte de votre application Dyson Link. Entrez les données détaillées du compte de votre application Dyson Link et sélectionnez « Autoriser » à l’écran de confirmation.

If you have the Dyson Link app installed, your Dyson machine is connected but the Alexa app is not installed and your Amazon Echo is not connected: First, check the WiFi signal strength where your Amazon Echo is positioned, by using a device known to be working. Remember to place your Amazon Echo at least eight inches away from any walls or windows, in a central location. Ensure the power adapter is plugged in and switched on. The light ring on the Amazon Echo will turn blue then orange. When the light turns orange, Alexa greets you. Next, download the Alexa app to set-up your Amazon Echo.

In the Alexa app, open the main menu and select 'Settings' and then 'Set up a new device'. Press and hold the 'Action' button on your Amazon Echo for five seconds. The light ring will turn orange and Echo will connect to your mobile device. Next, select your WiFi network and enter your WiFi password. Then press 'Connect'. A confirmation message will display in the app.

Commander plusieurs appareils

Si vous avez plusieurs appareils Dyson qui sont commandés par l’application Alexa, vos commandes vocales doivent clairement identifier l’appareil que vous souhaitez commander. Vous pouvez ajouter à votre commande vocale un mot comme « purificateur », « ventilateur » ou « robot » afin que l’application Alexa puisse reconnaître l’appareil en question.

Si vous avez deux appareils semblables ou plus, comme un purificateur dans votre cuisine et un autre dans la chambre, attribuez-leur des emplacements afin de pouvoir distinguer les appareils.

Rendez-vous dans la section de configuration de votre appareil en sélectionnant l’icône de rouage sur l’écran de l’état de l’appareil. Sélectionnez ensuite « Paramètres de votre appareil ». Si vous utilisez un purificateur, sélectionnez « Nom de la pièce » et choisissez l’emplacement approprié. Si vous utilisez un robot, choisissez « Nom du robot » et sélectionnez une pièce dans la liste prédéfinie.

Activation et désactivation de la fonctionnalité Dyson Skill

Si votre appareil fonctionne avec Amazon Alexa, vous pouvez contrôler et commander avec votre voix vos appareils Dyson connectés. Il vous suffit d’activer la fonctionnalité Dyson Skill.

Pour activer la fonctionnalité Dyson Skill, commencez par dire ce qui suit : « Alexa, active la fonctionnalité Dyson Skill ». Alexa répond : « OK, j’ai activé Dyson Skill pour vous, mais vous devez vous connecter à votre compte Dyson. » Ensuite, dans l’application Alexa, recherchez la fonctionnalité Dyson Skill. Ensuite, sélectionnez « Activer » et suivez les instructions à l’écran pour associer vos comptes.

Pour désactiver la fonctionnalité Dyson Skill, recherchez-la dans l’application Alexa et choisissez « Désactiver la fonctionnalité Skill ».

Zones géographiques accessibles à l’application Alexa

The Dyson skill is available in the following territories: • Australia• Canada (English only)• Germany• India• Ireland• United Kingdom• USA

App version

Please ensure you have the latest version of the Dyson Link App installed on your device. To ensure that you have the most recent version installed on your device, please check the App store for pending updates. If there is no update pending, your app already has the latest version installed.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Closer connection

Approchez le plus possible votre purificateur de votre routeur pour assurer une force de signal maximale.

Power cycle

Please switch the machine off at the wall and wait 6 seconds before switching it back on. If this has not resolved the issue you have been experiencing, please continue to the next step.

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

Remove machine

We would advise before re-connecting, to remove the machine completely from the app. You can do this by pressing the settings button in the top right of your app, selecting your machines settings and pressing 'remove machine' at the bottom of that screen.

By resetting the machine you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey'. If you have already reset the machine and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'

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Application Dyson Link

You can download the latest version from the Google Play store or Apple iTunes.

Your My Dyson account

Once you have downloaded and updated the Dyson Link App, please login or register a My Dyson account.

To set up an account you will require a valid email address and password.

Ensure that the device is also running the latest version of its operating system.

Vérifiez que votre tablette/téléphone utilise la dernière version d’un système d’exploitation compatible.

Have you successfully logged into the app?

Simply tap on the 'Add a machine' button to begin the connection process.

Is this the first time connecting your machine?

The Dyson Link app uses WiFi to connect to your machine.

Please ensure the device's flight mode is turned off.

To begin

Select your machine by choosing 'air treatment' and then your model of purifier.

Please switch on or place on charge

Votre appareil devra être allumé pendant la configuration de la connexion.

Home WiFi password

Please have your home WiFi password to hand. You may need this later.

Please ensure the network shown on your screen is your home network, and it does not belong to your Dyson product or to a public network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Êtes-vous connecté à votre réseau domestique?

WiFi settings

To change the WiFi network you are connected to, leave the Dyson Link app and go into your phones settings.

Once in your device's settings, select the WiFi option and choose your home WiFi network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Please ensure the devices WiFi is activated and that flight mode is turned off.

When you have connected to your home WiFi, please go back to the Dyson Link app and press 'Get started'.

Êtes-vous maintenant connecté à votre réseau domestique?

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Ajouter un appareil

Select 'Get started' on your Dyson Link app. The Dyson Link app will perform a WiFi scan for products.

Please select the type of device you are using

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Activate WiFi

The machine has its own WiFi signal which must be activated to complete connection.

To activate the WiFi on your purifier, press and hold the power button for five seconds. The WiFi indicator will flash green one activated.

Please ensure you have the 8-letter password that is found on the front sticker on your machine. This can also be found in the following places: Underneath the purifier's filterOn the front of the operating manualOn the remote control packaging

To continue, please press 'OK, got it' at the bottom of the screen.

Has your device detected your machine?

The Dyson Link app will now prompt you to enter the machine's password. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'.

To continue, please press 'Submit' at the bottom of the screen.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Enter home WiFi password

Please enter the network password for your home WiFi network.

To continue, please press 'Submit' at the bottom of the screen.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Confirmation de la connexion

Pendant la confirmation de votre connexion, votre application affichera des renseignements sur votre appareil, y compris la façon de le contrôler, les renseignements disponibles à son sujet et la façon de tirer le maximum de la technologie Dyson.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

If your device is taking longer than expected to load, we recommend allowing extra time for the device to load, and pressing the 'Retry' button.

Mot de passe incorrect

If you are seeing a notification which reads "Please check your password is correct", please re-enter the 8-letter password, paying attention to how the password has been made up. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'. The password can be found in the following places: Underneath the purifier's filter On the front of the operating manual On the remote control packaging On a removable sticker on the front of the purifier

Your device will continually prompt you to enter the machine's 8-letter password until it has been entered successfully.

If you are satisfied that the above criteria and recommendations have already been met but you are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

If the connection is unsuccessful, an error message prompt should appear on the devices display.

Are you seeing an error message?

La connexion a échoué

Réactivité lente

Which error message are you seeing?

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

Power cycle

Please switch the machine off at the wall and wait 6 seconds before switching it back on.

If possible, please try relocating the machine closer to your WiFi router to ensure a stronger, more stable signal. This should be the one that your machine was previously connected to. Plug the machine back in, turn it on at the wall and take it out of standby mode.

Close down the app and restart. To fully close down the app in iOS, double click your devices home button and swipe the app upwards. On an Android device you can fully close down the app in the recent applications menu.

By resetting the machine you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey'. If you have already reset the machine and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Loading bar

The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection. Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appropriate option to proceed.

Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

Device proximity

Your device may be encountering a problem reconnecting to the home WiFi. So that we can ensure the device has a strong and stable WiFi connection, please move it closer to the home router. This should be the one that your machine was previously connected to.

Disabling mobile data

If you are using a device which has mobile data enabled, please disable this within the device's settings.

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

Power cycle

Please switch the machine off at the wall and wait 6 seconds before switching it back on.

By resetting the machine you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey'. If you have already reset the machine and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Continue connection

The connection could still be taking longer than expected, please press the 'Continue' button again.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Connection issue

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Relocate the purifier closer to your WiFi router to ensure a stronger, more stable signal. This should be the one that your machine was previously connected to. Plug the machine back in, turn it on at the wall and take it out of standby mode. The WiFi light on the machine will turn white, indicating a solid connection. Re-open the Dyson Link app and await a connection on the home screen.

Does the machine appear on the Dyson Link app's home screen?

Checking WiFi light

Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

Is the WiFi light solid white?

Restarting the Dyson Link app

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Re-open the Dyson Link app and ensure that you are logged in.

Simply tap on the 'Add a machine' button to begin the connection process.

Is your machine showing in the discoverable list?

Simply tap on the machine to select it. The serial number of your machine will appear beneath the machine's name.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Password location

The 8-letter password can be found on your purifier in the following places: Underneath the purifier's filterOn the front of the operating manualOn the remote control packagingOn the removable sticker on the front of the purifier Once you have located your product's WiFi password, make a note of it so you can reference it easily.

Entering the password

After locating your machine's password, please continue to the next screen by selecting 'Okay, got it' The Dyson Link app will now prompt you to enter the machine's password. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Confirmation de la connexion

Pendant la confirmation de votre connexion, votre application affichera des renseignements sur votre appareil, y compris la façon de le contrôler, les renseignements disponibles à son sujet et la façon de tirer le maximum de la technologie Dyson.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Réessayez la connexion

If this is the first time this error has appeared on your device, please select 'Retry'. Please ensure that the password has been entered correctly, paying close attention to how the password has been made up. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'.

If you have already restarted the connection journey and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Please ensure that your device has a strong and stable connection to your home WiFi.

Is your machine showing in the discoverable list?

Please ensure the device's flight mode is turned off.

To begin

Select your machine by choosing 'air treatment' and then your model of purifier.

Please switch on or place on charge

Votre appareil devra être allumé pendant la configuration de la connexion.

Home WiFi password

Please have your home WiFi password to hand. You may need this later.

Please ensure the network shown on your screen is your home network, and it does not belong to your Dyson product or to a public network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Êtes-vous connecté à votre réseau domestique?

Machine connected

Your machine is now connected to your Dyson Link app. Please follow the rest of the steps to complete the set-up process.

Bypass ownership?

The owner of this machine will continue to have access to it, be able to control it, and view its data. If you are happy with this, please press 'OK' below.

L'application Dyson Link a-t-elle été configurée correctement?

Connection issue

If you have experienced an issue after completing the setup process, please do the following: Close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Relocate the purifier closer to your WiFi router to ensure a stronger, more stable signal. This should be the one that your machine was previously connected to. Plug the machine back in, turn it on at the wall and take it out of standby mode. The WiFi light on the machine will turn white, indicating a solid connection. Re-open the Dyson Link app and await a connection on the home screen.

Êtes-vous maintenant connecté à votre réseau domestique?

Taking ownership

If this product is not new, the previous owner will be notified and will no longer be able to use this machine with their Dyson Link app.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Where is the machine?

Où se trouve votre purificateur? Personnalisez votre appareil et utilisez-le avec les services de commande vocale.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Select location

Please select a location from the list shown on your device before submitting and confirming your selection. Alternatively, if you wanted to choose a custom location, scroll to the bottom and tap 'edit'.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Select date

Please press 'select date' and tap the date you purchased your machine. We'll need this for your guarantee. It is recommended that you keep hold of your proof of purchase.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Auto update

Please ensure 'Auto-update' is turned on. This will make sure you automatically receive the latest features and your app functions correctly.

L'application Dyson Link a-t-elle été configurée correctement?

Connection Successful

The machine has been successful connected to the Dyson Link app.

Configure

If you wish to familiarise yourself with the machine and configure its settings, please select 'Using your purifier and the Dyson Link app'. Alternatively, please chose 'Issue resolved'.

Nous sommes heureux que le problème soit résolu.

Veuillez nous indiquer si nous pouvons faire autre chose pour vous aider.

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Checking your machines air information

To check your machines air information, whilst on the chosen product, press the settings icon in the top right, then select your machines settings. from here, navigate to the air option. Here you can check filter life, set air quality target and enable/disable continuous monitoring.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Please select the type of device you are using

Problème lors de la configuration de l’application

Please ensure that the device (e.g. iPhone or Android) has a stable internet connection and that you have download the latest version for the Dyson Link app from the Google Play store or Apple iTunes.

The Dyson Link App is compatible with Apple iPhone, Apple iPod touch, Apple iPad and Android mobile phones only.

You will be unable to download the app if you are not running a compatible version of your phone's operating system. Please check the Google Play store page or Apple iTunes store page for a list of compatible devices. Please also ensure you have sufficient space on your device for the app.

Avez-vous configuré l'application correctement?

The machine should appear as a network in your device's WiFi settings. Simply open the device's WiFi settings and chose your machine from the network list. You will need your product's WiFi password to complete this stage.

Once the device is connected to your machine WiFi network, a notification will appear from the Dyson Link app prompting you to continue the connection journey. Tap the notification to continue. If the Dyson Link app has had its notifications switched off or the notification does not appear, you will need to manually reopen the Dyson Link app.

Has the machine begun the pairing process?

Mot de passe incorrect

If you are seeing an incorrect password error, please re-enter the 8-letter password, paying attention to how the password has been made up. The password contains lower case letters only. The number '1' and the letter 'L' may look similar, as may the letters 'j' and 'i'. The password can be found in the following places: Underneath the purifier's filter On the front of the operating manual On the remote control packaging On a removable sticker on the front of the purifier

Your device will continually promoted you to enter the machine's 8-letter password until it has been entered successfully. At which stage it will continue the pairing process.

Notification Issue

The only instances where a notification will not be generated is if have you exited the Dyson Link app before being promoted to do so. In which case, you will need to restart the connection journey. Please select 'No' on the next step.

Has the machine now begun the pairing process?

If you have followed the recommendations on the previous step and have still been unable to continue the pairing process, please restart the Connection journey by selecting 'Connection journey'. If you have already restarted the connection journey and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Please wait for the machine to complete the automatic pairing process.

Has your machine successfully paired?

Confirmation de la connexion

Pendant la confirmation de votre connexion, votre application affichera des renseignements sur votre appareil, y compris la façon de le contrôler, les renseignements disponibles à son sujet et la façon de tirer le maximum de la technologie Dyson.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Réactivité lente

If your device is taking longer than expected to load, we recommend allowing extra time for the device to load, and pressing the 'Retry' button.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Loading bar

The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection. Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appropriate option to proceed.

At which point did the connection fail?

Checking WiFi light

Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

What is the machine's WiFi light showing?

Continue connection

The connection could still be taking longer than expected, please press the 'Continue' button again.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

Restarting the Dyson Link app

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Re-open the Dyson Link app and await a connection on the home screen.

Does the machine appear on the Dyson Link app's home screen?

Simply tap on the 'Add a machine' button to begin the connection process.

Please ensure that your device has a strong and stable connection to your home WiFi.

Is your machine showing in the discoverable list?

Device proximity

The device you are using requires a strong and stable WiFi connection to the machine. To achieve this please ensure that your device remains close to the machine throughout the pairing process and that the machine is plugged in and switched on.

Retrying connection

To preform another scan for your machine, please press the 'Retry' button.

La connexion a-t-elle été activée correctement?

WiFi lights

Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

Paramètres du routeur

The appliance will only connect to the 2.4 GHz network. Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up. To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website. You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this. The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.

Mot de passe incorrect

Please ensure that the home WiFi password has been entered correctly. If there are any special characters in the home WiFi password, such as exclamation, punctuation or question marks, you may need to change the password and remove these from it. This can be done via the router settings. Your WiFi password should be printed either underneath the router, on the back, of the router on a removable tab, which can be removed from the router. Additionally, it may also be printed on the box your router came in. Take care to enter the correct characters, as some letters and numbers look similar, such as 'I' and '1', and 'O' and '0'.

WiFi signal

The machine requires a strong and stable WiFi signal in the home. If possible, please try relocating the machine closer to your WiFi router. If there is more than one router in the home, ensure you are relocating the machine closer to the router you intend to connection both your machine and device to. Please ensure that your device remains close to the machine throughout the pairing process and that the machine is plugged in and switched on.

If you have gone through the above checks and recommendations, please select 'Checks completed'. Otherwise, if you are satisfied that the above criteria and recommendations have already been met but you are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Restarting the Dyson Link app

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Re-open the Dyson Link app and ensure that you are logged in.

Checking WiFi light

Solid White The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing White The WiFi light will continuously flash white while it is attempting to connect. Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. No WiFi light If no WiFi light appears on the machine, it means it is yet to connect.

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

Restarting the Dyson Link app

Please close the Dyson Link app and clear it from your recently used apps. Re-open the Dyson Link app and ensure that you are logged in.

Simply tap on the 'Add a machine' button to begin the connection process.

Attempting to connect

A flashing white light occurs as the machine connects to the Dyson cloud. Please allow up to 20 seconds for the machine to connect and the light to turn solid white.

Has the light turn solid white?

Paramètres de réglage par défaut

Press and hold the power button on the machine for approximately 20 seconds. The WiFi light will flash both green and white in a rapid sequence of flashing lights, before switching itself off. Once this sequence has been completed, the machine will have been reset and you can release the power button.

By resetting the machine you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey'. If you have already reset the machine and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'

Veuillez sélectionner l’étape suivante

The Dyson Link app uses WiFi to connect to your machine.

Please ensure the device's flight mode is turned off.

To begin

Select your machine by choosing 'air treatment' and then your model of purifier.

Please switch on or place on charge

Votre appareil devra être allumé pendant la configuration de la connexion.

Home WiFi password

Please have your home WiFi password to hand. You may need this later.

Please ensure the network shown on your screen is your home network, and it does not belong to your Dyson product or to a public network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Êtes-vous connecté à votre réseau domestique?

Please ensure that your device has a strong and stable connection to your home WiFi.

Is your machine showing in the discoverable list?

Remaining close to your machine

Please ensure that your device remains close to the machine throughout the pairing process and that the machine is plugged in and switched on.

Message : Échec de la connexion

Should a 'Connection failed' message be displayed on your device, the Connection journey will need to be restarted. Before restarting the Connection journey, please switch the machine off at the wall and wait 6 seconds before switching it back on. Please select 'Connection journey'.

If you have already restarted the connection journey and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Nous sommes heureux que le problème soit résolu.

Veuillez nous indiquer si nous pouvons faire autre chose pour vous aider.

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

App controls

To control your machine whilst it is connected, press the remote control icon in the bottom left of the home screen.

Marche/Arrêt

The button highlighted will turn the main power to the machine on or off.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Mode automatique

You can set the machine to automatically purifier the room when it drops below a certain threshold by pressing the highlighted button to turn automatic mode on or off.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Vitesse du ventilateur

Change the airflow speed using the Airflow Speed Control. NB: The fan speed setting is between 1-10.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Mode nocturne

You can dim the machines LED display and turn on night mode by pressing the highlighted button.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Oscillation

The button highlighted will turn the machines oscillation on or off.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Timer

You can turn a timer on for your machine by pressing the highlighted button and selecting how long you want the machine to run for.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Scheduling

To setup a schedule on your machine, once your machine is connected, press the timer icon in the bottom right. Select a time based on how long you want the machine to run before turning off.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Scheduling issue

The scheduling function of the app will not work if there are more than 35 cleans scheduled per week. If you have more than 35 cleans scheduled, please remove as necessary.

If you have less than 35 cleans scheduled per week and you are still experiencing an issue, please remove all of the schedules and re-add each of them.

Est-ce que le problème est réglé?

Remove the machine from the App

Press the settings option in the top right of the home page, scroll to the bottom, tap remove my machine and confirm your choice.

By removing the machine from the app you will need to restart the connection journey, please select 'Connection journey' on the next step. If you have already removed the machine from the app and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Setting your machines home location

To change your machines home location, whilst on the chosen product, press the settings icon in the top right, then select your machines settings. From here, navigate to the home location option and change this to the new location. By setting the home location, you are able to view the local outdoor air quality, temperature, humidity and pollen levels.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Checking your machines software information

To check your machines software information, whilst on the chosen product, press the settings icon in the top right, then select your machines settings. from here, navigate to the software option. Here you can check the software version and enable/disable auto-update. We recommend that auto-update is turned on.

Pouvons-nous vous aider avec autre chose?

Checking WiFi light

Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

What is the machine's WiFi light showing?

WiFi lights

Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. Solid white The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing white The WiFi light will continuously flash white while the connection is still in progress.

Device proximity

The device you are using requires a strong and stable WiFi connection to the machine. To achieve this please ensure that your device remains close to the machine throughout the connection journey and that the machine is plugged in and switched on.

Retrying connection

To preform another scan for your machine, please press the 'Retry' button.

Should a error message be displayed on your device, the connection process will need to be restarted. Please select 'Activating the WiFi'. If you have already followed the above advise and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Enter home WiFi password

Please enter the network password for your home WiFi network.

To continue, please press 'Submit' at the bottom of the screen.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Activate the WiFi

The machine has its own WiFi signal which must be activated to complete connection.

To activate the WiFi on your purifier, press and hold the power button for five seconds. The WiFi indicator will flash green one activated.

Please ensure you have the 8-letter password that is found on the front sticker on your machine. This can also be found in the following places: Underneath the purifier's filterOn the front of the operating manualOn the remote control packaging

To continue, please press 'OK, got it' at the bottom of the screen.

Veuillez sélectionner l’étape suivante

Checking WiFi light

Solid White The machine's Wi-Fi light will display as a solid white light when connection has been successful. Flashing White The WiFi light will continuously flash white while it is attempting to connect. Flashing green The WiFi light will flash green if it is awaiting a connection. No WiFi light If no WiFi light appears on the machine, it means it is yet to connect.

The Dyson Link app uses WiFi to connect to your machine.

Please ensure the device's flight mode is turned off.

To begin

Select your machine by choosing 'air treatment' and then your model of purifier.

Please switch on or place on charge

Votre appareil devra être allumé pendant la configuration de la connexion.

Home WiFi password

Please have your home WiFi password to hand. You may need this later.

Please ensure the network shown on your screen is your home network, and it does not belong to your Dyson product or to a public network. You must connect your Dyson product to the same WiFi network that your device is connected to.

Êtes-vous connecté à votre réseau domestique?

Attempting to connect

A flashing white light occurs as the machine connects to the home WiFi network. Please allow up to 20 seconds for the machine to connect and the light to turn solid white.

Has the light turn solid white?

Multiple failures logging into the account (4 or more will) will result in the account becoming locked. The account will remain locked for a 30 minutes period.

Réinitialiser le mot de passe

If the password has recently been changed, a 30 minutes period will need to pass before you are able to log back into the Dyson Link app account.

Have you successfully logged into the app?

Mode automatique

Le mode automatique règle la vitesse du flux d'air selon la qualité de l'air dans la pièce.

Quand le mode automatique est activé (ce qu'indique le symbole A dans le coin inférieur gauche de l'affichage), les capteurs internes adapteront intelligemment la vitesse du flux d'air à la qualité de l'air : l'augmentant si la qualité de l'air est mauvaise et la réduisant à mesure que la qualité de l'air s'améliore.

Si la qualité de l'air visée est atteinte, le symbole A devient vert et l'affichage numérique s'éteint.

Si la qualité de l'air se détériore, le symbole A devient blanc et le purificateur recommence automatiquement à purifier l'air dans la pièce.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Using the app for Auto mode

To control your machine whilst it is connected, press the remote control icon in the bottom left of the home screen.

Tap the power icon at the top of the menu and tap 'Auto' to select.

In order to stop Auto mode, turn the setting either on or off with the same process.

When Auto mode is enabled, there will be an A symbol in the bottom left corner of the display.

Avez-vous besoin d’autre chose?

Using the remote control for Auto mode

Appuyez sur la touche « Auto » dans le coin droit supérieur de la télécommande.

Pour désactiver le mode automatique, appuyez sur la même touche.

When Auto mode is enabled, there will be an A symbol in the bottom left corner of the display.

Avez-vous besoin d’autre chose?

Remplacement du filtre

Ensure the purifier is unplugged. To replace the non-washable filter unit, complete the following steps:

Press both buttons to lift off the loop amplifier.

Remove the old filter and dispose of your old filter in your household waste bin.

Lower the new filter into the housing and the complete unit onto the Main body.

Abaissez l’amplificateur à anneau sur le socle jusqu'à ce que vous entendiez un clic et qu’il s’enclenche dans son logement.

When you have reassembled your purifier, press and hold the 'Standby ON/OFF' button on the remote for 6 seconds. A clockwise rotating pattern will be shown on the LED display. Once the loading pattern is complete, the purifier will return to its normal usage.

Avez-vous besoin d’autre chose?

Réglages de réactivité

Your Dyson Pure Cool Link purifier fan will complete a calibration cycle for up to six days from first use.

Dans les réglages de votre appareil Dyson Link, vous pouvez également ajuster la qualité de l'air cible par rapport à la réactivité de votre appareil.

Lorsque la qualité de l'air cible est plus sensible, cela signifie que votre purificateur est actif pendant une plus longue période. Certains environnements peuvent requérir ce mode afin de maintenir un niveau de bonne qualité de l'air.

Nous vous recommandons de faire fonctionner votre appareil pendant au moins une semaine avant d'ajuster les réglages de réactivité dans l'application Dyson Link afin de s'assurer qu'il effectue son cycle de calibrage initial.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Nous sommes heureux que le problème soit résolu.

Veuillez nous indiquer si nous pouvons faire autre chose pour vous aider.

Quelle note accorderiez-vous à notre soutien en ligne?

1/5 Mauvais

2/5 Moyen

3/5 Bon

4/5 Très bien

5/5 Excellent

Sélectionnez les paramètres en balayant avec le doigt sur la page d'accueil.

Sélectionnez l'option de la qualité de l'air cible.

Sélectionnez une des options de réactivité concernant la qualité de l'air.

Veuillez sélectionner l’option qui convient

Voyant de connexion sans fil

Flashing green = WiFi is ready to connect to your Dyson Link app Flashing white = WiFi connecting Solid white = WiFi connected Off = WiFi disabled